جاذبه های گردشگری مشهد
نوشته شده توسط : پناهی نیا

روستای دهبار مشهد

این روستا در فاصله ۱۴ کیلومتر از طرقبه در دامنه رشته کوههای بینالود قرار گرفته است. طبیعتی زیبا و بکر و آب و هوایی تمیز و سرشار از اکسیژن و آبهایی خوش طعم و گوارا و همچنین مردمانی خونگرم و بانشاط و مهمان نواز از ویژگیها و شاخصه های اصلی این روستا می باشد.برای رسیدن به این روستا باید بعد از گذر از طرقبه مشهد به سمت جاغرق از اولين سه راهي سمت چپ به سمت روستاي طرقدر راهي شد ، بعد از گذر از روستای طرقدر و عبور از کنار پروژه بزرگ ارغوان و بعد از رسیدن به دو راهی دهبار – کلاته آهن ٬ مسیر سمت راست را انتخاب و بعد طی مسیری زیبا و کوهستانی به روستای دهبار رسید.این مسیر از دوراهی کلاته آهن تا خود روستای دهبار آسفالت می باشد.طبیعت بکر و زیبای روستای دهبار می تواند مکان مناسبی برای سپری کردن یک روز تعطیل و استراحت برای مسافران تور مشهد آذر 96  باشد.


روستای ییلاقی حصار مشهد

 قدمت روستای حصار به بيش از ۴۰۰ سال تخمين زده شده. اين روستا هر سال پذيرای صدها مسافر و گردشگران تور مشهد آبان 96 از راه دور و نزديک مي باشد که به قصد تفریح و استراحت و استفاده از آب و هوای سرد و مناسب و رفع خستگی و لذت بردن از مناظر طبيعی به اين منطقه مسافرت می کنند می باشد.روستای حصار در ۴۵ کیلومتری شمال غربی تربت حیدریه و در میان کوهستانی بلند و خوش آب و هوا در دهستان درز آب قرار گرفته است. جمعیت این روستا ۳۲۰ نفر است. این روستا در مسیر طرقبه و قبل از بند گلستان واقع شده است. باغ های بزرگ میوه در حصار بسیار زیاد است.آب و هوای این روستا در تابستان معتدل است. روستای حصار یکی از روستاهای ییلاقی و خوش آب و هوای شهرستان تربت حیدریه می باشد. این روستا زمستان های سرد و تابستان های گرم و خشک دارد ، اما پیشنهاد می کنم حتما پاییز آن را از نزدیک ببینید.

 


آبشار اخلمد مشهد

این آبشار در 17 کیلومتری جنوب غربی شهرستان چناران در نزدیکی اخلمد مشهد واقع شده است که یکی از جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می شود. این آبشار قدیمی قدمتی چند هزار ساله دارد که در دره ای میان کوه بینالود واقه شده است این آبشار زیبا در 2 کیلومتری روستای قدیمی اخلمد جریان دارد.بند اخلمد و غار اخلمد از دیگر جاذبه های این منطقه می باشند که هر ساله مسافران تور مشهد نوروز ۹۷ زیادی را جذب خود می کند.


فریزی مشهد

در دامنه رشته كوه عظیم بینالود و در میان كوههای سربه فلك كشیده. منطقه فریزی، با قدمتی چندین هزارساله چون نگینی درخشان خودنمایی می كند. این مکان در 75 كیلومتری جنوب غربی مشهد در سرسبزترین دره های بینالود، واقع شده است. نام فریزی برگرفته از فر، به معنای شكوه و عظمت، و زی به معنای زندگی می باشد. راه ارتباطی این منطقه تماما آسفالته بوده و به دلیل موقعیت كوهستانی منطقه دارای چشم اندازی بسیار زیبا می باشد. این راه در امتدادجاده آسیایی (سنتو) از داخل شهر گلبهار می گذرد و در مسیر از معادن سنگ آهك خیج ، روستای خیج و سپس در روستای ییلاقی و دیدنی آبقد امتداد می یابد. مسافران تور مشهد مهر 96 میتوانند از این منطفه زیبا دیدن فرمایند. 

 


کاخ ملک آباد مشهد

ملک آباد باغی مشهور در آستان قدس رضوی است که از سوی حکومت پهلوی کاخی در ضلع جنوبی باغ با زیر بنای 1387 متر مربع احداث شد طرح دکوراسیون و مبلمان داخلی‌ای این کاخ از شرکت فرانسوی، ظروف موجود در کاخ از آلمان و تابلوهای نقاشی از ایتالیا خریداری و به این مکان انتقال یافت. پس از انقلاب اسلامی این مکان در سال 1359 به کاخ موزه تبدیل و بعد از چند سال تعطیل شده و به اقامتگاه موسمی رهبر ایران مبدل شد. امروزه این باغ دارای درختان متنوع میوه ، فضای گلخانه ای گل و گیاه ، قنات و تعدادی حلقه چاه است و سالیانه صدها تن محصولات باغی و گلخانه ای میدهد. گردشگران تور مشهد پاییز 96 می توانند از این کاخ زیبا دیدن فرمایند.

 





:: برچسب‌ها: دیدنی های مشهد,جاذبه های گردشگری مشهد,جاذبه های توریستی مشهد,مکان های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: